zondag 30 september 2007

Worst

Afgelopen donderdag met kleine stukjes worst naar de puppy cursus gegaan.
Het was nog net even een mooie avond om droog te genieten van de puppyles.
Zou eerst alleen heen met Sjors maar heb de rest van de familie kunnen overtuigen dat dit misschien wel eens de laatste mooie avond kon zijn.
Ik denk dat ik daar ook gelijk in heb gekregen.
Deze les zelf niet met Sjors bezig geweest, ,aar de rest van de familie des te meer.
Het was een leuke les en Sjors begint langzaam te wennen aan al die honden.
Ook de worst heeft natuurlijk wel zijn invloed.
Vlak voor het koffie drinken mochten de hondjes los.
Eerst even sorteren op grote en toen op 2 afgesloten weilanden mochten de groepen honden los.
Wat een feest, en ook de rest van de familie had dit niet graag willen missen.
Als ze aan het spelen waren moest je er even heen gaan en hem afleiden.
Even toespreken en belonen waarna er weer mocht worden gespeeld.
Dit om te leren dat ze ook tijdens het spelen moeten luisteren als ze worden geroepen.
Prachtig gezicht al die spelende honden.
Tijdens het koffie drinken was onze oudste dochter niet bij de paarden weg te slaan in de stal.
Na het koffie drinken moest Sjors wachten bij de cursusleidster terwijl onze jongste nar de rand van het weiland moest lopen. En dan kijken of het een honden / mensen hond was.
Keuze was aan Sjors naar de andere hondjes of naar Danielle die riep aan de andere kant van het weiland.
Mensen hond dus, Sjors en Danielle goed gedaan.
Gisteren een mooie honden bank gekocht in Assen.
Het kleedje op de grond is in de winter toch wel koud dachten wij.
Dus een mooie bankje gekocht dat een beetje past bij onze nieuwe banken.
Bijna thuis roept plotseling mijn oudste dochter " Pappa Mamma volgens mij rijden daar die mensen waar Sjors vandaan komt". In een flits zie ik nog net wie ze bedoelde en nog snel gezwaaid, en volgens ons zagen wij ook reactie terug. Misschien binnenkort even een keer weer bij elkaar kijken om te zien hoe Sjors is verandert.
Sjors is helemaal in de hemel met zijn bankje. Zelfs de kat heeft er even gebruik van gemaakt toen Sjors even voor een van zijn ondeugende streken in de bench zat. Maar dat was maar van korte duur.






1 opmerking:

Anoniem zei

eindelijk het is weer zondagavond, kids snel op bed, laptop op schoot en snel kijken of er nieuws is over sjors en zijn familie (en dit is echtniet de eerste keer dat ik deze week kijk) en jahoor sjors is weer in beeld met goede berichten over zijn cursus, ook hele leuke foto's van zijn nieuwe bed, erg lief. het word echt een heel mooi hondje om te zien!!!

ook wij reden gister over de ring van groningen dat ik ineens een bekende vrouw zag zitten en ja de oudste meid van jullie zag ik toen ook, ook gezien dat jullie zwaaide, zeer kleine wereld. binnen kort maar een afspraak maken over het langs komen, ben niet langer te vree om sjors op de foto te zien, wil hem nu ook snel weer eens in het echie zien.

over de laatste droge avond kan ik het niet eens zijn, ik verwacht een zeer mooie winter met veel vorst dus droge dagen, hoe gaat dat trouwens straks in het donker met de cursus??

mensen, fijn weer iets gelezen te hebben, en leuk jullie in een vlucht gezien te hebben, fijne avond en tot snel

groetjes cvan ons allemaal